mandag den 17. november 2014

18 dage til departure

Hej allesammen, 

Så er der godt og vel små tre uger til, at jeg smutter seks måneder til Nordirland. Jeg er faktisk allerede gået i gang med at lave diverse lister, men jeg må dog ærligt indrømme, at jeg er en smule stresset i forhold til turen. Det er ikke så meget det faktum, at jeg rejser, men mere det at der er en masse ting, som der skal være styr på før afrejse. Efterhånden som vi nærmer os dagen derpå, så burde der også blive mere og mere styr på tingene. 

Jeg er virkelig spændt på at komme afsted, men samtidig så føler jeg mig da også en smule nervøs, hvilket selvfølgelig er naturligt i sådan en situation. Jeg glæder mig dog bare til at sidde i flyveren og få den følelse af, at der rent faktisk venter mig seks måneder i et andet land - seks måneder med noget helt anderledes; noget som jeg slet ikke er vant til. 

Jeg var på forberedelseslejr i sidste weekend, og en af guiderne sagde til os; "De af jer, som ikke forventer en form for kulturchok, selv hvis nogle af jer blot skal til Europa, det er, de af jer, som bliver ramt hårdest", og det synes jeg faktisk er rimelig relevant at have med. Jeg skal jo blot hen på den anden side af Nordsøen, til Storbritannien, Nordirland, men selvom det i princippet ikke er så langt væk fra vores lille land, så tror jeg bestemt, at de gør nogle ting, som er helt anderledes fra det, vi gør. Det kan være de små ting, som, hvad de spiser til morgenmad, eller den måde de hilser på. Det bliver i hvert fald spændende at udforske nærmere, når jeg ankommer. 

Jeg har på en fornemmelse af, at det bliver en super fed tur. Fra begyndelsen i denne proces har jeg følt mig sikker og tilpas i den forstand, at jeg føler, at dette er det rigtige at gøre for mig lige nu; at det er min tid til at rejse, prøve noget nyt og nyde livet på en helt anden måde. Jeg ved, at jeg kommer til at savne mange dejlige mennesker herhjemme, men jeg kommer hjem igen om seks måneder og til den tid, håber jeg, at jeg har lært en masse nyt og udviklet mig på så mange flere fronter. 

Den 5. december er jeg den, som er smuttet til Nordirland. 

~ Sophie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar