mandag den 8. december 2014

Første dag i Nordirland, Bangor County Down

Hej allesammen, 

Jeg ankom meget sent igår aftes til Bangor, som er det sted, hvor jeg kommer til at tilbringe det meste af min tid - det er en forstad til hovedstaden, Belfast, som ligger omkring 15 kilometer herfra. Jeg blev mødt af to af mine værelseskammerater, Javier og Nikki, som var så venlige at vente min ankomst til lejligheden. Jeg snakkede kort med dem og fik tilbudt noget mad, inden vi alle sammen smuttede i seng. Jeg må ærligt indrømme, at jeg blev en smule overrasket over alting - mødet med lejligheden og de andre volontører gjorde at jeg for alvor fik øjnene op for det faktum, at jeg skal bruge de næste seks måneder her, og at det hele er realistisk. Det er stadig lidt mærkeligt for mig at forstå, men nu har jeg som sagt også kun været her i en dag. Jeg skal som sagt lige vænne mig til det hele, og der kommer nok til at gå et par uger, kan jeg forestille mig. 

Javier og jeg fik begge lov til at tage mandagen fri, fordi vi begge ankom igår aftes, så vi gik sammen rundt i byen, købte madvarer og besøgte turistinformationen. Han var så venlig, at lave frokost til os begge, og det var nu meget dejligt med noget kylling og ris. Jeg har fået et fint lille værelse, som bestemt trængte til en kærlig hånd, så jeg fik ryddet op og gjort det til mit helt eget, så nu synes jeg, der er meget hyggeligt herinde. Desværre er alt mit tøj stadig i kufferten, og det vil det nok være for et stykke tid, fordi mit skab er gået i stykker. Sengen er heller ikke ligefrem den bedste at ligge i, men det lærer man at leve med efterhånden, som tiden går. Vi har som sagt heldigvis hver vores værelse, hvilket er rimelig luksus synes jeg, og både køkkenet og toiletterne er nyrenoveret. Håndværkerne kom vist til at male over stikket til internettet, mens de renoverede huset, så nu skal vi vente på at de får lavet det, men heldigvis havde Nikki koden til naboens internet, so problem solved.






Som I kan se på billederne, så har vi det egentlig meget luksus her. Lejligheden ligger i centrum af byen med tandlægen på den anden side af vejen og supermarkederne, centeret og fitness nede af gågaden. Vi har samtidig en gå afstand på tyve meter fra havet, hvilket i sig selv bare er dejligt. 

Jeg har en masse flere ting at fortælle jer alle, men jeg bliver nødt til at smutte i seng, fordi imorgen tidlig venter arbejdet. Det bliver spændende! Jeg håber, at I alle har det godt hjemme i lille Danmark.

~ Sophie

2 kommentarer:

  1. Dejligt at høre, at du er kommet helt frem og pakke ud.
    Nyd nu det halve år, selv om det ikke er det nyeste tv og seng du skal ligge i. Husk at tap kan lukke for træk fra vinduet.
    Og det varme og kolde vand kommer og går, når man et i bad. Sådan er det bare der over.
    Knus
    Jens

    SvarSlet
  2. Hej Fiemus <3
    Wow! hvor ser det bare hyggeligt ud, det skal nok blive super godt. Eget værelse med bad og toilet og endda badekar, ikke dårligt til de kolde vinterdage efter en lang dag på arbejdet.
    Kan kun give ret i det Jens skriver, du skal nyde hver sekund, minut, timer og dage, for inden du får set dig om, så er det halve år alleredet gået. Det er hvad du gør det til husk det min skat. Husk det bliver en oplevelse du ALDRIG vil glemme og du kommer til at møde så mange dejlige nye mennesker på din færden, som vil komme til at betyde så meget for dig resten af dit liv og omvendt, Du vil også komme til at betyde meget for de mennesker som lærer dig at kende. Glæder mig til dit næste indlæg <3

    Mange knus og krammer fra din mor <3 <3 <3

    SvarSlet